انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد

ناشر کتاب های سبز

20 خرداد 1397

چاپ دوم کتاب «هیدروپونیک» منتشر شد

اشتراک گذاری

کتاب هیدروپونیک ترجمه آقای دکتر سعیدرضا وصال به چاپ دوم رسید.

کتاب حاضر ترجمه ویرایش سوم از سلسله کتاب‌های آقای دکتر جی. بنتون جونز در زمینه هیدروپونیک می‌باشد که مطالب جدید کتاب اخیر او (چاپ 2014) نیز به آن اضافه شده است. لذا این نوشتار را می‌توان مجموعه جامعی از تجربیات و آنچه وی در زمینه هیدروپونیک به‌رشته تحریر در آورده است، در نظر گرفت.‌
در این کتاب علاوه بر بیان مبانی اصلی هیدروپونیک، به‌صورت عمیق به تغذیه گیاهی و نقش و کارکرد عناصر غذایی با ارائه فرمولاسیون محلول‌های غذایی برای محصولات مختلف در سیستم‌های متفاوت هیدروپونیک پرداخته شده است که در نوع خود کم‌نظیر است. ارائه جدول‌های مرجع برای بررسی کیفیت آب و محدوده مجاز عناصر غذایی و سایر شاخص‌های مرتبط و همچنین ارائه پیوست‌های متعدد برای انجام محاسبات و تبدیل واحدهای اندازه‌گیری از مزایای دیگر این کتاب می‌باشد. فهرستی از نکات کلیدی و ملاحظات مهم هیدروپونیک در انتهای کتاب به‌طور خلاصه ارائه شده است که برای موفقیت در این نوع کشت بسیار مهم می‌باشد.
تولیدکنندگان تجاری محصولات هیدروپونیک، محققان، دانشجویان علاقه‌مند به انجام آزمایشات هیدروپونیک برای مطالعات فیزیولوژیکی و سایر افراد علاقه‌مند کتاب حاضر را به‌عنوان مرجع بسیار راهگشا و مفید خواهند یافت.

.

همه چیز درباره تولید محصولات زراعی با استفاده از روش«هیدروپونیک» لینک مصاحبه با مؤلف