انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد

ناشر کتاب های سبز

25 آبان 1399

آغاز طرح پاییزه کتاب در کتابفروشی های جهاد دانشگاهی مشهد

اشتراک گذاری

جعفر مروارید روز گذشته با حضور در کتابفروشی جهاد دانشگاهی مشهد ضمن بازدید از این موسسه انتشاراتی در آغازین روز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و همزمان با شروع طرح پاییزه کتاب 99، در سخنانی با بیان شعار هفته کتاب امسال (دانایی؛ مانایی)، گفت: امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و تاکید بر سلامت مردم، به‌طور ویژه این هفته را آغاز کردیم؛ در این بازه زمانی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه و نیاز خود را علاوه بر خرید حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به‌صورت مجازی از طریق سامانه کتابفروشی ها نیز خریداری کنند.

وی افزود: یارانه خوبی برای این طرح در استان در نظر گرفته شده است، این اعتبارات یک افزایش 4 برابری نسبت به فصل قبل داشته است. در این طرح یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای مشهد یارانه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از همکاری شهرداری مشهد در اجرای این طرح خبر داد و گفت: در فضای کنونی ناشی از شیوع بیماری کرونا، نیازمند همبستگی بیشتر بین دستگاههای اجرایی و فرهنگی هستیم، همکاری شهرداری باعث استفاده بیشتر جامعه فرهنگی مشهد از این طرح می شود.

وی با بیان اینکه کتاب ارتباط میان فرهنگی ایجاد می‌کند، افزود: کتاب در کنار ارتباط میان فرهنگی، ارتباطات میان نسلی را هم تقویت و فرصتی فراهم می‌کند که در زمانه کنونی که نیازمند خود آگاهی هستیم، به جامعه فرهنگی، هنری کمک کند.

مروارید افزود: ما از همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاهها، شهرداری‌ها و ... استقبال می‌کنیم. این همکاری‌ها می‌تواند آنچه شایسته جامعه جوان و فکر ایرانی است در گام دوم انقلاب محقق شود و فرهنگسازی از طریق کتاب و مطالعه بیشتر گسترش یابد.

منبع خبر