انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد

ناشر کتاب های سبز

05 دی 1401

تجدید چاپ پنج کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد

اشتراک گذاری

پنج عنوان کتاب منتشر شده توسط انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد طی پاییز۱۴۰۱ تجدید چاپ شد.

در این مدت چاپ جدید کتاب‌های «جغرافیای اقتصادی ایران؛ کشاورزی، صنعت و خدمات»، «بیماری‌های سیب‌زمینی؛ مدیریت آفات، بیماری‌ها و عناصر غذایی»، «مرجع علمی-کاربردی برنامه‌نویسی به زبان C»، «راهنمای تحلیل محتوا» و «بهارِ خاموش» منتشر شده است.

چاپ هفتم کتاب «جغرافیای اقتصادی ایران؛ کشاورزی، صنعت و خدمات» نوشته مرحوم سیدحسن مطیعی لنگرودی در ۳۸۴ صفحه با قطع وزیری انتشار یافته است. این اثر مجموعه‌ای یکپارچه از دو کتاب «جغرافیای اقتصادی ایران ‌کشاورزی و صنایع» است که در سال‌های گذشته به دلیل استقبال اساتید و دانشجویان، بارها منتشر شده بود.

همچنین کتاب «بیماری‌های سیب‌زمینی؛ مدیریت آفات، بیماری‌ها و عناصر غذایی» به چاپ دوم رسید. این کتاب که تألیف اِ. مولدر و ال. ج. تورکنشتین بوده و توسط شهرام نوروز زاده، منصور صلاتی و ساسان خزائی ترجمه شده در ۳۵۲ صفحه با قطع وزیری منتشر شده است.

چاپ پنجم کتاب «برنامه‌نویسی به زبان C» نیز که نوشته نوشته سعید ابریشمی است در ۳۰۴ صفحه با قطع وزیری منتشر شده است. این کتاب یک مرجع کاربردی برای یادگیری زبان C است که در آن ابتدا مفاهیم زبان سی با استفاده از مثال‌های ساده بیان شده و سپس کاربرد هریک از این مفاهیم در برنامه‌های واقعی، با استفاده از یک مثال کاربردی کامل تشریح شده است.

چاپ دوم کتاب «راهنمای تحلیل محتوا» نوشته کیمبرلی ای. نئوندورف که توسط حامد بخشی و وجیهه جلائیان بخشنده به فارسی برگردانده شده نیز در ۲۴۸ صفحه با قطع وزیری منتشر شده است. با توجه به اینکه امروزه تحلیل محتوا به یکی از تکنیک‌های پرکاربرد در حوزه‌های مختلفی اعم از علوم اجتماعی و ارتباطات، روان‌شناسی، زبان‌شناسی و روزنامه‌نگاری تبدیل شده حجم انبوه داده‌ها و اطلاعات، نیاز به تکنیک‌هایی که فارغ از قضاوت‌ها و جهت‌گیری‌های ارزشی محقق، امکان کشف الگوهای پنهانی مضامین را به‌شیوه‌ای بین‌ذهنی فراهم ‌کند، دو‌چندان کرده است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

همچنین ویرایش جدید کتاب «بهار خاموش» به چاپ چهارم رسید. این کتاب که نوشته راشل کارسون بوده و توسط عبدالحسین وهاب‌زاده، علیرضا کوچکی و امین علیزاده ترجمه شده در ۲۸۸ صفحه با قطع رقعی منتشر شده است. بهار خاموش برنده ۸ جايزه معروف و پرفروش‏ترين كتاب تاريخ سازي است كه دنيا را در مورد آلودگي‏هاي كره زمين به تكان واداشته است. بهار خاموش حمله‏ اي است كوبنده بر بي ‏احتياطي ‎ها، آزمندي‏ ها و عدم مسووليت‏ هاي انساني. این کتاب در واقع یک دیدگاه انتقادی در برابر علوم تقلیل ‏دهنده و مکانیکی و کنترل علمی و تکنولوزیکی بر طبیعت است.

مخاطبان محترم می‌توانند برای تهیه این کتاب‌ها به شعب سه‌گانه کتابفروشی‌های جهاد دانشگاهی مشهد مراجعه کرده یا عناوین مورد نظر خود را از سایت انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد تهیه کنند.