انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد

ناشر کتاب های سبز

10 بهمن 1401

کتاب جدید انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد منتشر شد: به کودکانمان چه هدیه بدهیم؟

اشتراک گذاری

کتاب «به کودکانمان چه هدیه بدهیم؟ کمکی برای تصمیم‌گیری» هفتمین اثر مجموعه‌ی «کودک و تجربه طبیعت» انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد به چاپ رسید.

این اثر که در ۵۶ صفحه با قطع رقعی منتشر شده، نوشته گرالد هوتر و آندره اشترن است و مریم برومندی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

در توضیحات این کتاب با تأکید بر اینکه «مهم‌‌ترین هدیه‌‌ای که همه‌ کودکان برای شکوفایی استعدادهایشان به آن نیاز دارند را از هیچ کجا نمی‌‌توان خرید»، آمده است: آن هدیه، همان محرکی ا‌‌ست که به کشتی‌‌ها امکان می‌‌دهد به سوی دریاهای پهناور و بی‌‌کران حرکت کنند: بندرگاهی امن. کودکان فقط هنگامی که آن هدیه را دریافت کنند، می‌‌توانند در پی‌‌ آرزوهایشان رفته و گام‌به‌‌گام در جهانی ناشناخته پیش بروند.

اینکه این بندرگاه چقدر برای کودک زیبا، راحت و کامل چیده شده باشد، اهمیتی ندارد. بندرگاه کِشتی هم برای این نیست که کشتی در آن‌جا راحت لنگر انداخته و از توقف در بندر لذت ببرد، بلکه برای این است که کشتی‌‌ها را در برابر طوفان و هوای نامساعد محافظت کرده، سوختشان را تأمین نماید و برای سفر بزرگ بعدی آماده‌شان کند.

برای اینکه چنین بندر امنی را به یک کودک هدیه دهیم، نیازی به صرف پول هنگفت یا وقت زیاد نیست. چنین بندر امنی مکان مشخص و ثابتی ندارد و هرجا کودک از طرف کسانی که مسیر زندگی‌‌اش را هدایت می‌‌کنند دوست داشته ‌‌شود، این بندر خودبه‌خود شکل می‌‌گیرد.

خرید آنلاین کتاب از سایت انتشارات