انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد

ناشر کتاب های سبز

25 اسفند 1401

مسابقه فرهنگی «برای کتاب» برگزار شد

اشتراک گذاری

مسابقه فرهنگی «برای کتاب» برگزار شد

مسابقه‌ فرهنگی چکیده و نقد «برای کتاب» به ابتکار انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد و با شرکت حدود ۴۰ نفر از جهادگران جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و خانواده‌هایشان برگزار شد.

به گزارش انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد، مسابقه‌ی فرهنگی چکیده و نقد کتابِ «برای کتاب» در اسفند ماه ۱۴۰۱ ویژه اعضای سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و خانواده‌هایشان در سه حوزه متن، پادکست و ویدئو برگزار شد.

در این مسابقه از شرکت‌کنندگان درخواست شده بود چکیده یا نقدی کوتاه از یک کتابِ دلخواه تهیه و در سه قالب‌ متن، پادکست و ویدئو ارسال کنند. همچنین برای سه نفر برتر هر بخش یک میلیون تومان وجه نقد یا دو برابر آن بن خرید کتاب از فروشگاه‌های کتاب جهاد دانشگاهی مشهد در نظر گرفته شده بود.

بر این اساس، در پایان با رأی هیئت داوران در بخش متن آقای امیررضا حیرانی برای کتاب «۱۹۸۴»، آقای مجتبی اسماعیل‌پور برای کتاب «شما که غریبه نیستید» و خانم نگار جاویدمنش برای کتاب «زندگی، جنگ و دیگر هیچ» حائز رتبه برتر شدند.

همچنین هیئت داوران در بخش پادکست خانم ساجده اسماعیل‌پور برای کتاب «یک عاشقانه آرام»، آقای امید لاری برای کتاب «پیام گم‌گشته» و آقای کوروش کوهستانی برای کتاب «پاستیل‌های بنفش» را به عنوان افراد برتر انتخاب کردند.

در بخش ویدئو نیز خانم ساناز احمدی قزل‌دشت برای کتاب «کتابخانه نیمه‌شب»، خانم شکیبا جاودانی برای کتاب «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟» و آقای ارشیا غفاری برای کتاب «در سینه‌ات نهنگی می‌تپد» حائز رتبه‌های برتر شدند.